Tájékoztatások
Az ODBE Kft. tájékoztatása a hitelkeretek változásával, frissítésével és a banki átutalásokkal kapcsolatban
Tisztelt Partnereink!
Az elmúlt időszakban igen sok megkeresés érkezett hozzánk a hitelkeretek változásával, frissítésével és a banki átutalásokkal kapcsolatban, így az alábbiakban összefoglaljuk ezekről a témákról a hasznos tudnivalókat.
A hitelkeret változása:
Az online felületen lévő hitelkeret összegét, az összeállított áruról elkészült, a logisztikai központban nyomtatásra került és on-line megküldött szállítólevél összege csökkenti.
Egy szemléletes példával élve: Amennyiben Önnek hétfő reggel 10 millió forintos hitelkerete van és 6 millió forintért rendel árut, akkor a szállítólevél logisztikai központban történő nyomtatását és on-line megküldését követően rendszerünk a hitelkeretét 4 millió forintra csökkenti, elkerülve ezzel azt, hogy Ön, a hitelkeretén túl rendeljen árut és ezáltal olyan tartozást halmozzon fel, amit esetlegesen nem tud rendezni.
Fontos tudnivalók a banki átutalásokról azok könyvelési idejéről valamint a hitelkeretek frissítéséről:
Vállalatunk az átutalásokat illetve a készpénzes befizetéseket egy munkanap alatt könyveli fel az on-line rendszerbe és frissíti ezáltal a hitelkereteket, de csak abban az esetben, ha az ezt a napot megelőző munkanap délután 17:00-ig megtörténik az utalás vagy a befizetés. Ellenkező esetben már a következő napi tételekhez számítja hozzá a bank ezt a tranzakciót. Erre a folyamatra vállalatunknak nincs ráhatása, ez a rendes banki ügymenet, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy még jobban gyorsítsuk ezt a folyamatot.
Egy példán keresztül bemutatva: Amennyiben Ön kedden 17:00 előtt elutalja vagy befizeti a tartozásának összegét részünkre, akkor mi azt szerdán jóváírjuk és ugyanígy szerda délután frissítésre is kerül a hitelkerete.
Amennyiben viszont kedden 17:00 után történik meg az utalás vagy befizetés akkor ez már a szerdai napi tranzakciók összesítéséhez adódik hozzá, azaz csütörtökön kerül jóváírásra az összeg és frissítésre a hitelkeret.
Továbbra is kiemelten szeretnénk hangsúlyozni, hogy pontosan hivatkozzanak az aktuálisan fizetendő számla számára vagy a szállítólevél számára, ugyanis nagyon sok esetben azért nem történik jóváírás, mert ezek az adatok rosszul kerülnek kitöltésre.